Heeft u een asbestinventarisatie rapport nodig voor uw kozijnrenovatie?

"Tijd voor een inventarisatie!"
Een asbestinventarisatie begint met een onderzoek op locatie. Hierbij wordt het gehele onderzoeksgebied geïnspecteerd en asbestverdachte materialen bemonsterd. De volgende werkdag verwerken wij de bevindingen en wordt het asbestinventarisatierapport opgesteld.
Sanne Rooimans
Bedankt voor de uitgebreide en deskundige inventarisatie op korte termijn! Jullie hebben ons ontzettend geholpen.
Joost Elshof
Heel erg goed geholpen door Buro Springweg. Het contact was erg prettig en we zijn heel erg snel geholpen. Helemaal top!

Snelle Asbestinventarisatie.
Binnen 1 à 2 Dagen Geregeld

Wij voeren een asbestinventarisatie uit met een korte doorlooptijd van slechts 1 à 2 dagen. Zo heeft u snel duidelijkheid en kunt u direct verder met uw plannen.

Uitgevoerd door een deskundig Inventariseerder Asbest

Onze specialisten inventariseren asbest nauwkeurig en volgens de geldende normen. Zo krijgt u een betrouwbaar rapport en weet u precies waar u aan toe bent.

Asbestinventarisatie rapport geschikt voor sloopmelding

Onze asbestinventarisatierapporten voldoen aan alle eisen voor een sloopmelding, zodat u zonder vertraging verder kunt met uw sloop- of renovatieplannen.

Gecertificeerd en aangesloten bij:

Wat is een asbestinventarisatie

Inzicht in asbest, zekerheid voor sloop en sanering.

Heeft u mogelijk asbest in uw gebouw? Met een deskundige asbestinventarisatie krijgt u snel en nauwkeurig inzicht. Wij brengen alle mogelijke asbestbronnen in kaart, zoals isolatiemateriaal, vloeren, golfplaten en riolering.

Onze specialisten nemen monsters van verdachte materialen en laten deze analyseren in een erkend laboratorium. U ontvangt een overzichtelijk en uitgebreid rapport met heldere adviezen, foto’s en tekeningen, zodat u precies weet waar u aan toe bent.

Dit rapport is niet alleen verplicht voor een sloopmelding bij de gemeente, maar ook essentieel voor een veilige en efficiënte asbestsanering. Zo voorkomt u vertragingen en kunt u zonder zorgen verder met uw sloop- of renovatieplannen!
Asbest in woning

Wat staat er in het inventarisatierapport?

Bij een asbestinventarisatierapport wordt het deskresearch, veldwerk en analyseresultaten bij elkaar gebracht. Van iedere toepassing wordt een pagina (bronblad) opgesteld met hierop informatie over de bron, conclusie en foto’s.

Voor de asbesthoudende toepassingen wordt in het rapport en een gericht advies per bron gegeven. Het bevat ook informatie over de staat van de asbesthoudende materialen, de risico’s van blootstelling aan asbestvezels en aanbevelingen voor eventuele verwijdering of beheersing.

In de bijlage staat een tekening met daarop de locaties van de monstername en de asbestbronnen.

Wat klanten over ons zeggen

Klanten waarderen Buro Springweg om hun persoonlijke aanpak en deskundig advies.

"Niets dan lof voor de service en deskundigheid van buro springweg. Komen vlot langs, communiceren helder en reageren snel (meestal zelfde dag) op vragen, denken mee en nemen de tijd om je uitleg te geven. Offertes opvragen bij saneerder waar ze goede ervaring mee hebben was ook handig! Heel veel dank."

Steven Ferree

"Netjes en snel geholpen met een asbest inventarisatie.
Aan de telefoon goed en vriendelijk geholpen door Marco hij heeft veel kennis en denkt goed mee met de klant. Ook voor de Sanering geeft hij goed advies,
Snel schakelen nette prijzen en vriendelijk personeel! Een echte aanrader!"

Henk Van dam

Na prettig contact met Jorg was de asbestinventarisatie snel ingepland. Er wordt een reële prijsindicatie gegeven. Bij de inventarisatie zijn alle zichtbare plekken meegenomen en zorgvuldig getest op asbest. Na één a twee dagen wachten kreeg ik een uitgebreid rapport met plattegrond en foto's van het aanwezige asbest. Dit zag er keurig uit en kan ik in bij de koop van het huis goed gebruiken. Bedankt!

Jura Viester

Al de dag waarop ik de offerte opvroeg kon voor later die week een afspraak voor een inventarisatie worden gemaakt. Die inventarisatie begon netjes op tijd en er werd ruim de tijd genomen om alles goed te bekijken en waar nodig zaken uit te leggen. Ook op latere vragen per mail werd direct en uitgebreid geantwoord.

Precies de soort gedegenheid waar ik met zoiets serieus als asbest op hoopte.

Huub Smeitink

Welke 5 stappen worden er genomen tijdens de asbest inventarisatie?

Tijdens een asbestinventarisatie wordt een gebouw onderzocht op de aanwezigheid van asbesthoudende materialen.

Een specialist inspecteert visueel en neemt indien nodig monsters voor laboratoriumanalyse.

Vervolgens wordt een rapport opgesteld met de bevindingen en adviezen voor veilig beheer of verwijdering.

Asbest in dak

01

Vooronderzoek

Een vooronderzoek houdt in de analyse van de beschikbare bouwtekeningen, foto’s etc. en het houden van een interview.

02

Inspectie op locatie

Tijdens een asbestinventarisatie worden, op de projectlocatie, alle mogelijke asbestbronnen in kaart gebracht. Alle ruimtes binnen het onderzoeksgebied worden geïnspecteerd.  

03

Destructief onderzoek

Indien een rapport geschikt moet zijn voor sloop of renovatie dan is destructief onderzoek soms noodzakelijk. Bij dit onderzoek wordt er gericht schade aangebracht aan een object om te kijken of er eventueel verborgen asbest aanwezig is.

04

Monsters nemen

Bij de monstername wordt een kleine stukje materiaal afgenomen en het monsternamepunt gefixeerd.

05

Opleveren rapportage

De rapportage bevat veel foto’s, plattegrondtekeningen en een advies per asbestbron. Het rapport kan gebruikt worden bij het indienen van een sloopmelding.

Wanneer is er een asbestinventarisatie nodig?

Een asbestinventarisatie is nodig voor het doen van een sloopmelding. Een sloopmelding is verplicht bij het saneren van asbest of als je in een pand, gebouwd voor 1994, meer dan 10m3 sloopafval hebt bij een renovatie.

Het laten uitvoeren van een asbestinventarisatie is niet alleen verplicht bij een sloopmelding maar ook om vast te stellen of er gezondheidsrisico’s zijn voor gebruikers. Voor Utiliteitsbouw of bij woningverhuur kan een risicovolle situatie leiden tot hoge boetes en mogelijke aansprakelijkheidsstelling.

Kortom, als je vermoedt dat er asbest aanwezig is in een pand, is het raadzaam om zo snel mogelijk een asbestinventarisatie uit te laten voeren. Dit geeft niet alleen rust en zekerheid, maar het zorgt er ook voor dat je verantwoordelijkheid neemt voor de veiligheid van de mensen die in het pand verblijven.
  • Sloopwerkzaamheden
  • Renovaties
  • Aankoop / verkoop huis
Asbest inventarisatie (DIA)

Offerte asbestinventarisatie gericht op kozijnrenovatie

Tijdelijke aanbieding asbestinventarisatie kozijnen: €395

  • Aanbieding is inclusief: btw, analyse van de monsters, LAVS, rapportage etc.
  • Voorwaarde is dat het om maximaal 10 kozijnen gaat en de woning zich bevindt in de provincie Utrecht.
  • Overige prijzen op aanvraag.

Hierbij het voorstel voor de uitvoering van een asbestinventarisatie voor een deel van de gevel van uw woning. Het onderzoek zal worden uitgevoerd volgens de wettelijk gestelde eisen, conform het certificatieschema voor asbestinventarisatie.

Het doel van het onderzoek is in kaart brengen of en waar er asbest nabij de te renoveren kozijnen zit. Dit is een verplichting (bij renovatie) voor woningen die gebouwd zijn voor 1994. Voordat u de kozijnen laat renoveren is het verplicht het eventueel aanwezige asbest te laten verwijderen of duurzaam bouwkundig af te schermen.

Wat houdt de inventarisatie in

We inventariseren systematisch en volledig alle waarneembare asbest en asbesthoudende producten bij de te renoveren kozijnen. Als we iets kapot moeten maken of bijvoorbeeld een gat moeten boren (destructief onderzoek) dan doen we dat altijd alleen met uw expliciete toestemming. Het asbestinventarisatierapport heeft de kozijnaannemer nodig voordat hij zijn werkzaamheden kan starten. Ook kunt u dit rapport gebruiken voor het verwijderen van het asbest.

Tijdens het onderzoek worden ook foto’s genomen van technische details en de bouwkundige situatie in de woning.

De offerte bevat

  • Het uitvoeren van een asbestinventarisatie;
  • Het opmaken van een asbestinventarisatierapport, inclusief voorbereidingen, alle materiaalmonsters en reis- en verblijfkosten.


De aanbieding

Een asbestinventarisatie van de kozijnen in de woning is € 395.

  • Aanbieding is inclusief: btw, analyse van de monsters, LAVS, rapportage etc;
  • Voorwaarde is dat het om maximaal 10 kozijnen gaat en de woning zich bevindt in de provincie Utrecht;
  • Overige prijzen op aanvraag;
  • Herstel- en schoonmaakkosten zitten niet inbegrepen in de aanbieding.


Destructief onderzoek

Om vast te stellen of er eventueel verborgen asbest aanwezig is dient er bijvoorbeeld in de spouwmuur of achter een paneel gekeken te worden.

  • Destructieve handelingen worden alleen uitgevoerd in overleg met u;
  • Licht destructief onderzoek is inbegrepen. Denk hierbij aan het maken van een gat in de spouwmuur of gipsbeplating.
  • Die schade wordt niet hersteld en er wordt ook niet opgeruimd of schoongemaakt door ons;
  • De rapportage is niet geschikt voor renovatie van bouwdelen die niet destructief zijn onderzocht.


Niet inbegrepen in deze aanbieding

  • Kosten voor aanvullende onderzoeken zoals: inhuur hoogwerker (en tijd hiervoor benodigd), zwaar destructief onderzoek. Dit is onderzoek dat niet kan worden uitgevoerd met licht elektrisch- of handgereedschap. Dit is bijvoorbeeld het openhakken van een fundering;
  • Onderzoek onder asbestcondities. Dit dient uitgevoerd te worden indien er in een gebruiksruimte een reële kans is asbestvezels in de lucht;
  • Inkadering van een asbestverontreiniging met kleefmonsters. Een inkadering betekent het bepalen van de omvang;


Wat verwachten we van u

  • Een digitale gemaatvoerde tekening voor aanvang van het onderzoek;
  • Volledige toegang tot alle te onderzoeken ruimten.


Buro Springweg

  • Zorgt ervoor dat alle gegevens worden ingevoerd in het LAVS (Landelijk Asbest VolgSysteem);
  • Is niet verantwoordelijk voor het herstel of kosten voortkomend uit het uitgevoerde (licht) destructieve onderzoek;
  • Zorgt ervoor dat het rapport digitaal geleverd wordt alleen aan de opdrachtgever.

Deze offerte is geldig voor aanvragen tot 31 december 2025.

Opdrachtverstrekking

Als u akkoord bent met deze aanbieding vink dan het blokje ‘ik ga akkoord’ aan onder deze offerte. Lees ook onze algemene voorwaarden die van toepassing zijn op deze offerte. Vink aan of u akkoord gaat. U kunt de algemene voorwaarden downloaden. Laat ook uw gegevens achter zodat we u kunnen bereiken.

Zodra wij uw aanvraag ontvangen hebben nemen wij contact met u op voor het inplannen van een afspraak, dit kan enkele dagen duren.

Aanvraagformulier

Akkoord betalingdverplichting*
Akkoord algemene voorwaarden*
Akkoord destructief onderzoek*
© 2025 Buro Springweg BV